Dagens skrivpuff!

Skriv om eld.

Jag står redo tillsammans med några klasskompisar,
solen har gått ner och vi står just nu bara och väntar.
En vuxen kommer med en tändare och tänder fyr på faklorna i våra händer.
När alla faklor är tända säger han: Är ni redo?
JAAA!! skriker vi i munnen på varandra.
Vi börjar gå mot alla människor som står och omringar högen med kvistar och ris.
Jag ser mina föräldrar där bland alla andra, och vinkar glatt.
Vi går ut på bryggan och lägger i våra faklor på olika ställen, sen låter vi det ta fyr.
När det väl brinner ordentligt släpper dom repet som håller brasan på plats.
Låter den lilla flotten flyta runder i dammen, det är helt underbart fint.
Det är valborg och här har vi våran stora brasa, elden sprakar och alla står och tittar in.
Om några minuter börjar fyrverkeriet och sen är kvällen snart slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0