Dagens skrivpuff!

Fortsätt:

- Hur många gånger ska jag behöva säga det för att du ska förstå, jag vill bli lämnad ifred. Jag klarar inte av detta just nu, det är så mycket press, stress ja jag får aldrig tid för mig själv så för en gångs skull bara gå utan några ord.
Johan tog med sig Jasmine ut ur rummet, stängde dörren och lät Alexandra stanna i sovrummet i sin ensamhet. Att skaffa ett barn förstod dom båda två skulle bli tufft men att Alexandra skulle få depressioner och må psykiskt dåligt hade dom aldrig väntat sig.

Det började med att Alexandra hade väldigt svårt att sova om nätterna, men dom tog det inte så allvarligt då Jasmine ofta skrek på nätterna. Det gick över till trötthet och allmänt seg hela dagarna så Alexandra hade svårt att vara den pigga och glada tjejen som hon ofta varit förut. Efter några veckor hade Johan tagit pappa ledigt från jobbet för Alexandra började dra sig undan och sa att hon oroade sig för att skada deras dotter, hon mådde inte bra i närheten av Jasmine.

Men nu hade dom tagit hjälp, Johan hade ringt till barnmorskan och pratat och berättat om situationen, dom hade genast bestämt ett möte för att ha personligkontakt med Alexandra. Redan efter första mötet bestämde dom sig för att gå i stödgrupp, få prata och ta del av andras problem. Det hjälpte lite, Alexandra kände inte längre att hon var världens sämsta mamma och samtalen blev flera. Johan tog ledigt från jobbet extra för att Alexandra skulle få vila ut, dom hade kommit en bra bit på vägen. Men denna kväll förstod Johan att det inte kommit hela vägen fram. Fast två timmar tillsammans på kvällen hade det blivit innan Alexandra hade blivit för trött.

Johan satt i soffan och tittade på bollibompa tillsammans med Jasmine och kände en lättnad skölja över kroppen, ett leende kom fram. Kvällens framsteg var det bästa på länge, vi är påväg till det bättre.
- Mamma älskar dig och vi kommer alltid att finnas här för dig hjärtat, viskade Johan och pussade Jasmine på hjässan..

(dagens utmaning tog jag lite längre tid på, jag hoppas de uppskattades för jag blev själv nöjd)


Kommentarer
Postat av: Tjotten

Du har med all rätt anledning till att vara nöjd. En mycket nära och känslomässigt stark text. Bra skrivet.

2009-04-16 @ 07:39:55
URL: http://www.skrivklotter.blogspot.com
Postat av: liselotte

En riktigt fin text med stor inlevelse. Det är lätt att kunna se hela situationen framför sig. Bra text

2009-04-16 @ 14:20:29
Postat av: Maja

Gud den var verkligen jättebra! Den var verkligen otroligt fin, och speciellt början tyckte jag om. Första stycket. Du är duktig!

2009-04-16 @ 17:21:17
URL: http://majaskrypin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättebratext, levande bildrik, som en början på en intressant novell.

2009-04-16 @ 20:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0