Dagens skrivpuff!



Det var ju ett bra tag sen, men har inte haft tid och ork men nu tar jag mig i kragen och försöker med nya krafter (;
Idagens skrivpuff skulle man skriva om något förbryllande.

Att barn, små söta varelser, i ett sött oskyddat skal kan vara så kalla, så hårda och så elaka.
Ju mer tiden går ju lägre åldrar börjar allting i. Man retas, puttas och skriker ord efter varandra.
Detta är verkligen inte okej, men vad kan man göra?

Man har fula kläder, man är för kort, man pratar konstigt.
Inte får man härmas men heller inte vara sig själv.
När ska man passa in?

Men sen då, hur moget är det av vuxna att bete sig på de sättet?
Då borde man lärt sig att alla är olika, att alla tycker och känner olika.

Jag säger bara, va dig själv och skit i resten. Du är bra precis som du är.


Kommentarer
Postat av: Moslan

Att vara sig själv och skita i resten är väl egentligen en sanning med modifikation. Att ha en god självinsikt tror jag är förutsättningen för att vara bra precis som man är.

2009-04-05 @ 21:39:02
URL: http://moslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0