Påskfirande hos farmor&farfar..

Kom till farmor och farfar så hälsade man på dom som redan kommit, hjälpte till lite att plocka fram och sånt sen när alla var på plats var det dags för mat. Det fanns paj, korv, köttbullar, rödbetor, sill, bacon, räkor, bröd, och en massa andra saker att fetta i sig. Blev en aning mätt redan efter första portionen så slappade med påskölen som dock inte va så god..

Sen sa vår faster Katrin att de var dags för kubb så spelade vi några runder eftersom att vi vann så fick vi möta typ alla sen i slutet spela vi mot ett lag typ tre ggr i rad och losade alla tre:P höhö.. Sen orkade vi inte mer så vi satte oss i soffan och traggade lite till sen var de dags för typ "efterrrätt" blev ostbricka och någon rysk ostkaka som jag tyckte va jävligt god. Jag hämta fan efterrätt tre gånger så gott de var och när vi sen anlände hem och jag skulle gå upp för trappan fick jag ett illamående, fy fan åt för mycket haha..

Ja men vi satt och snackade lite efter att vi fikat klar, min farbror Bengt från DK var ju hemma så vi pratade lite om USA planerna och han tyckte också att det var en bra idé, man måste passa på medans man är ung för när man sen blir för gammal för sånna saker så kanske man ångrar sig och de är helt rätt..

Kom nästan precis hem och det finns planer på att sticka och festa ikväll men så ska såklart pappa dricka idag och mamma jobba imorgon så skjutsen är inte allt för lätt att fixa men de ordnar sig säkert på ett eller annat sätt, i värsta fall får väl brushan skjutsa mig på moppe ner ändå. Fan bryr jag mig bara jag kommer dit och hem (; höhö..

Nej ska lägga in bilderna från idag på datorn, ha en bra dag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0