Dagens skrivpuff!

Skriv om ett mönster.

Varje gång jag vaknar följer jag ett mönster,
en sak som har kommit och blivit en daglig rutin.
I huvudet är jag vaken, men har ännu inte öppnat ögonen.
Jag kisar lite, stänger ögonen igen och drar täcket över huvudet.
Vill bara somna om igen, så om det är tidig morgon eller sen eftermiddag.
Sträcker på mig, öppnar ögonen och vaknar till liv.
När man väl börjat röra på sig så känner man hur man behöver kissa.
Man går på toaletten och sen börjar dagen på allvar..


Kommentarer
Postat av: Fröken Johansson

Igenkänningsfaktorn är hög!! Du beskriver det bra. Irriterande den där kissenödighetskänslan som gör att man till slut måste gå upp...eller kanske man ska vara tacksam över den, annars hade jag kommit för sent till jobbet.

Postat av: Cool like Plastic

Känner igen mig; det är trögt på morgnarna. Idag började jag jobba igen, slut på semestern och de långa morgnarna.

2009-08-10 @ 18:51:45
URL: http://havsdjupens-sal.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Vi är nästan alla vanemänniskor som vill göra saker och ting i "rätt" ordning på morgonen. En som skiljer sig från mängden är Fantomen som tar på sig byxorna först och kalsongerna sen.

2009-08-10 @ 20:23:29
URL: http://livetmedleran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0