Fru/-gan all over.

Tycker det är läskigt hur ord ploppar upp ofta när man själv börjat använda dom. För det började för ett tag sen att Jennie (min granne) kallade mig för sin fru och vi fortsatte på de stadiet då vi är lyckligt gifta (; Nåväl efter de gått ett tag tycker jag att folk kallar sina vänninor för fru/-gan hit & dit.

Lika så var det med ordet Booja som jag skrev på FB rutan där för "Jag älskar att va glad" inte va lika kul längre. Visst har jag väl snott ordet från Kim Possible (disney channel) men efter jag skrev de såg jag två filmer där dom sa de och de är lite läskigt hur saker kan sägas utan man lägger märke till de men så fort man själv börjar ja då hör man orden överrallt..

DET ÄR INTE OKEJ! - dessutom kvällens mest använda mening (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0