Åskan slår till igen!

Som sagt så skulle jag ut och jogga lite, fast innan jag gick utanför dörren visste jag inte om det skulle springas,joggas, gå eller vad. Men dirr jag lämnade trappan for jag iväg. Såg ett blinkande ljus bakom mig när jag kommit över vägen men tänkte det kanske var syrran som tog kort eller något så jag tänkte inte så mycket på det eftersom jag inte hörde någon åska.

Sprang till andra korsningen och tänkte var ska jag nu då, körde bara lilla byavarvet då jag ännu en gång såg ett blinkande ljus och förstod att det var blixtrar så jag sprang hemåt igen. Mötte next-door Håkan när jag nästan var hemma, hälsade glatt och sen upp för trappan stängde och låste dörren sen satte jag mig och flåsade lite i soffan där töserna satt och kollade på filmen primeval. Såg slutet och spände mig faktiskt lite även om jag inte tyckte den var så bra. Hade aldrig orkat se den från början därav aldrig fixat hem den.. men om ni sett den va tyckte ni? Borde jag ge den en chans ändå?

Sen startade väl åskan på allvar för syrran kom ner och sa åt oss att stänga av datorerna så min dator stängdes och jag såg klart filmen sen gick jag runder och leta efter något att äta men hitta inget så det blev ett glas vatten (maten kommer säkert inta magen om en timme elr så^^) Sen kollade jag på Scrubs, och nu verkar åskan avtagit så jag satte igång datorn igen. Regnet hörs utanför fönstret men that's it också..

Men jag undrar vad det är med vädret ändå, varför det åskar så himla mycket. That's strange, för det brukar knappt göra de och nu har det gjort de några dagar två veckor i rad. hmm..

Aja godnatt allesammans, sovgott! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0