Dagens skrivpuff!

Skriv om att förtjusa en publik.

Jag stod i baren och det var partykväll,
vilket innebar att vi bjöd på en del omgångar gratis shottar,
och självklart var karaoken igång.

Vi var även inne på sista veckorna av säsongen,
ett internetgäng hade kommit ner för att samla in pengar,
pengarna skulle gå till ett barnhem långt ute i glömskan.

Så denna kväll var egentligen ingen vanlig partykväll,
denna kväll kunde man även betala för att få någon att sjunga,
eller också kunde man betala för att avbryta någon.
Vilket blev fallet hos en man, han betalade för att få sjunga vidare, och åter igen blev han avblåst.

Tillslut kom mitt namn på tal, vilka vill höra mimi sjunga?
Det samlades ihop nog över femhundra kronor.
Så jag fick köra min standard låt "never ever"

Jag jobbade, hade inte riktigt haft tid att dricka något.
Jag är väldigt nervös och så så rösten darrade väl lite i början.
Publiken gillade det redan från början för dom började ge respond.
'I need to know what I've done wrong' löd en rad och ett gäng skrek 'nothing'.

Alla inne i restaurangen sjöng med i refrängen och det blev en väldigt bra stämning.
Så när låten var slut så applåderade alla och jag åter gick till att stå bakom baren.
Men det var verkligen en rolig natt som jag nog tror många njöt av.


Kommentarer
Postat av: malix

du fick mig att minnas en gång när jag vågade mig upp och sjunga

2009-07-28 @ 10:10:48
URL: http://malixskrivpuff.wordpress.com/
Postat av: Anna

Såklart du var stolt och så roligt att läsa just ditt inlägg. Tack för att du delade med dig.

2009-07-28 @ 13:00:49
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0