Dagens skrivpuff!

Skriv om att vara efterlängtad.

Efter att ha varit borta i fyra månader,
så längtade jag hem ganska så mycket.
Jag ville se min familj och umgås med mina vänner.
När hemresan planerades fick jag jätte hemlängtan,
när jag sen skulle åka så ville jag helst stanna kvar.
För som alltid så kan man längta hem,
men när man väl är hemma är allt som vanligt igen,
och då kan man lika gärna vara iväg.

Jag hoppade på flyget hem från Bulgarien,
mellan landade i warsawa där jag knappt kom på igen.
Fick panik på flygplatsen då tiden rann iväg,
tio minuter tills mitt flyg gick och jag fick inte komma igenom.
Tillslut kom en man och lutsade mig igenom hela flygplatsen.
Vi sprang smått iväg och flyget hann jag med.
TACK & LOV.

Landade i Danmark där jag leta upp mina väskor,
gick med snabba steg mot utgången.
Direkt jag såg pappas ansikte kom tårarna.
Äntligen, efter fyra långa månader var jag trygg.
Han var verkligen efterlängtad, min pappa.
Stod i hans famn ett tag och bara andades.
Kändes skönt att inte längre behöva göra allt själv.
Vi hoppade in i bilen och körde hem.

Några dagar senare ville jag som sagt resa iväg igen (;


Kommentarer
Postat av: Drumalex

Du har rätt men jag är nog en aning mer hemtam än dig som det verkar. Man undrar ju lite vad man gör i Bulgarien i fyra månader?

2009-07-30 @ 18:40:39
Postat av: Charlotta

Vilken pärs. Förstår hur längtan hem steg för varje minut under resan.

Din text beskriver bra hur skönt det är att bara komma hem och se att allt står rätt till. Sen är man redo för nya äventyr.

Postat av: mysaan

Drumalex; Jag älskar att va på resandefot (: och jag var i Bulgarien och jobbade där i fyra månader (:

2009-07-30 @ 20:06:18
URL: http://mysaansvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0