Filmrecension x 2.

Perkins 14.
Filmen handlar till en början om Robert Perkins som blivit mentalt stöd i huvudet efter att han bevittnade sina föräldrar bli mördade när han endast var sex år gammal. När han blev vuxen så kidnappade han 14 barn som han höll fångna i sin källare och hjärntvättade dom till mördarmaskiner. Innan han fick användning av dom hamnade han dock i finkan och dom fjorton personerna går lösa på stan och dödar..

Vet inte om jag tyckte filmen var bra eller dålig egentligen. Den var ganska så B faktiskt, men ändå satt jag hel spänd väldigt mycket. Så därför känns det lite svårt att ge den någon bedömning men jag tar nog och ger den 3/5 blööbies ändå. Så blir det typ mittemellan då (:

Wallander Kuriren.
En MC-förare hittas mördad och polisen finner spår som leder till traktens MC-klubb. Klubben anlitar våghalsiga MC-kurier för att smuggla narkotika över Öresundsbron. När allt pekar på att offret var en av dessa kurirer förstår Wallander att det finns krafter utanför MC-klubben som har planer på att ta över narkotikamarknaden i regionen. Informationen är tagen från discshop.se! Leverans nästa dag om du beställer före 16.00. Det är först när Wallanders kollega, Isabell blir brutalt överfallen i sitt hem som han förstår hur långt dom är villiga att gå för att uppnå sina mål.

Eftersom så många sagt att denna Wallander filmen inte riktigt uppnådde samma mål som föregående Wallander filmer så hade jag inte så höga förhoppningar om filmen vilket nog ledde till varför jag tyckte den var så bra. Den är helt klart 3.5/5 Blööbies. Ingen tvekan om saken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0