Dagens skrivpuff!

Associera fritt runt temat: Jag älskar mina påhitt.

När jag väl kommer på några, det är inte alltid så lätt och det är inte alltid man kan göra saker. Som nu känner jag väldigt mycket av att vara arbetslös man känner hur allting man gör faktiskt kostar en massa pengar, en massa pengar som jag just nu har väldigt ont av..

Men jag älskar sånna spontana påhitt som att bara på en sekund bestämma att göra något. Som att ta en biltur med en kompis som slutar med att man sitter och tittar ut över havet och ner på människorna på stranden, barnfamiljer som ville hålla barnen från vattnet för det fortfarande bara var vår, och ungdommar som spelade volleyboll.
Eller bara spontant sitta hos en vän, sitta och prata sen helt plötsligt en halv timme senare har man ett flaköl som ska drickas undertiden man väntar på skjuts in till stan för att bara spontanfesta.

Jag gillar att inte ha någon koll på vart livet bär mig, jag vill inte veta allting i förväg för hur kul är det när man kommer dit. Visst det finns klart saker man säkert velat ha ännu bättre koll på än vad jag har i nuläget, men jag gillar att ta sakerna när dom kommer ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0