Dagens skrivpuff!

Skriv om att ansvara för sin egen lycka.

Skolan har varit upp och ner, men nog ändå mest på lagom.
Det har varit bråk mig och kompisar imellan,
men även var jag i yngre ålder en jävel mot lärarna.
Sån som jag inte tål i personlighet i dag.
Läxorna har varit många och svårare ju högre klass man kom till.
Men det har ju gynnat mig i dagsläget.

Efter studenten fick jag en bartenderutbildning i present, lyckliga tid.
Åter igen fick man kämpa för att få ut det man ville i slutet.
Jag fick en vinterresa och åkte till dom bulgariska bergen och jobbade i fyra månader.
Fyra roliga, kämpiga och helt otroliga månader.
Allt kämpande i skolan har lett till en massa bra saker.

Så jag säger som så många andra sa till mig när jag gick i skolan.
Kämpa och gör ditt bästa så att du inte ångrar dig när det är försent.
Även om det känns tufft och även om det inte är roligt så ska man tänka framåt.
Mot vad man vill senare i livet, mycket kan bero på skoltiden.
Men glöm inte bort att ha roligt och lev samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0