Dagens skrivpuff.

Idagens skrivpuff ska man skriva precis som om att man är husdjuret i sitt hushåll.

voff voff voff, fast nej så borde det inte heller skrivas för en hund kan ju inte skriva,
Så here we go in ppl style ;D

'Jag har väldigt bra hörsel, reagerar väldigt snabbt på ordet kissa.
Men något annat jag också reagerar på är när jag hör dörren från ovanvåningen öppnas,
då vet jag att nästan till hundra procent att jag ska få gå ut, för då ska matte ut och röka.
Jag får springa fritt ett litet tag, får ta vara på tiden medans blossen tas.
För såfort hon är klar så måste jag in igen, men ibland busar jag och stannar ute tills hon går in.
Men jag gillar inte att vara ute själv så brukar oftast springa till dörren och då öppnar hon så snällt.

Sen har jag en jobbig matte, hon brukar ofta vilja kela mig hela tiden.
Själv vill man helst bli lämnad ifred, tills det såklart passar mig.
När jag tex; vill ha mat eller gå ut, ja då fjäskar jag lite extra,
lägger in mina söta hundögon och får precis som jag vill.
Men jag gillar att vara ute och busa med henne, fast hon är ganska så svag när det gäller dragkamp.
Ingen match alls, tråkigt.

Men i stora drag så trivs jag väldigt bra i min stora familj, alltid någon som har tid.'


Mitt namn är förövrigt Zindy men kärt barn har många namn så inte så ofta jag får höra de namnet.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, det verkar vara härligt att vara hund i din familj! "alltid någon som har tid" är ju rena drömmen för en vovve! Kul bild förresten. Är det en schäfer? Cissi

2009-03-12 @ 12:19:47
URL: http://cissi0224.blogspot.com/
Postat av: Marica

Hej! Vilken söt text, och riktigt rolig bild!

Tack så mycket för komentaren på mina skötselråd!

Ha det bra

2009-03-12 @ 13:39:16
URL: http://www.metrobloggen.se/maricak
Postat av: lena-från skrivpuff

kul hund. jättefinbild. jag skrev oxå om min hund. ur hennes inre.-

du skrev bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0