Jobb eller socialt liv.

Ugly Betty avsnittet jag kollade på nyss slutade typ med den frågan, om man var tvungen att välja mellan jobbet och sitt liv, chansen att bygga upp en familj.
Jag tror att jag är lite rädd för de också, man ser alla vuxna människor (för ja jag ser inte mig själv som vuxen och vill inte vara de heller) jobba hela dagarna , hela tiden. Vad har dom tid till sen? Har dom tid för hobbies? sina vänner? familjen? Jag tror inte tiden räcker till så jag tror det är de som skrämmer mig och har min syn på jobbet på de sättet att jag inte skulle kunna jobba hela livet på ett jobb jag inte trivs med som känns som pesten, för när jag väl börjar jobba på riktigt så lär de kanske vara de ända liv jag har tid till, vill man då spendera de på värsta möjliga sätt? Nej jag vill inte det.
Och ett liv är inte till för att levas onyttigt, ohälsosamt eller deprimerat. Då måste man börja med glädjen någonstans och därför ser jag att jobbet måste vara de för mesta dels av ens vakna tid kommer gå åt att jobba.

Där har ni min åsikt om jobbet, och ni som läste min jobbsyn förut kanske förstår den lite bättre nu.
Varför jag inte skulle vilja gå runder på ett jobb jag inte trivs med tillsammans med människor jag inte tycker om.
Ibland är allt man behöver en inblick i hur folk tänker, men det var inte föräns nu som jag kunde förklara på ett bra sätt.
Men här har ni de, svart på 'mango'-färgat.

my words, not yours...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0