Angus, thongs and perfect snogging!

En film som jag hittade tack vare syrran. För när jag var liten så läste jag en bok om en fjortonårig flicka vid namn Georgia Nicolson som skrev dagbok, tror nästan att den skulle heta något i stil med 'Hjälp jag har jättetrosor på mig' eller något sånt ja. Så hade iaf syrran då sett denna filmen och tyckte den påminde mycket om boken så jag ladda hem och kollade och ja det var ju den. Direkt jag hörde hennes namn så ringde klockan i huvudet och ja de är ju en film för unga flickor så den kallar nog inte så mycket till er, men eftersom jag redan hade ett band med boken så skada inte filmen mig mentalt i huvudet (; höhö..

Det handlar då om Georgia som har problem med sina föräldrar som inte lyssnar, har en irreterande 3årig lillasyster som hon senare får vara barnvakt till för att hennes pappa åker till Nya Zeland och hennes mamma tar danslektioner med den snygga hantverkaren. Hennes katt Angus är ju helt galen men hon älskar hann och i skolan börjar där två nya killar och den ena, sexguden, blir hon såklart kär i. De leder till att hon tar dåliga beslut och blir ovän med sin bästa kompis. Inte nog med det så tycker hon att hennes utseende är fel, hon vill hellre vara blond och ha en mindre näsa och sen var de där med stringtrosor och kyssar också. Det är nog inte lätt att vara fjortonår och okysst, så hon går till kyss-'läraren' som sen blir kär i henne och säger att hon är hans bästa elev någonsin, men han är ju salivkillen i hennes ögon och inte alls intressant. Men ja jag är ju ganska barnsligsjälv eller har barnasinnet kvar så jag ger den tre blööbies utav fem (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0