Män som hatar kvinnor.



Jag hade helt glömt bort filmen tills igår när jag fick frågan av Lina ifall jag sett "Flickan som lekte med elden" visste inte vad det var för film men de var ju typ 'fortsättningen' av första delen i triologin av Stieg Larsson. Så leta upp filmen och såg den nästan precis..

Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher. (Källa.)

När filmen skulle komma ut och jag sett trailern på tvn o sånna saker sa jag bara "den filmen vill jag se" men sen hade jag som sagt glömt bort den.. Jag ville se filmen även fast jag inte riktigt visste vad den handlade om, och visst den var väl lite spännande och så men jag tyckte faktiskt inte den var såå speciellt bra.

Jag kom nog aldrig riktigt in i den och borde kanske ägnat filmen mer uppmärksamhet än mitt suduko, kanske därför jag inte tyckte den va så bra. Jag vet inte men den får 3 av 5 möjliga..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0