Jag går åt rätt håll.

Det tycker jag faktiskt, inom det senaste året så har jag tagit mig i kragen och fixat en del saker som tillhör vuxen livet.

Jag tog till vara på min lediga tid och fick tummarna loss under april månad och fixade körkortet. Åkte in till Klippan varje dag och pluggade och körde just för att jag ville ha mitt kort så gärna och denna gången för min egen skull och inte för någon annans och då funkade det. Tror att de är så de måste göras för att saker ska göras, man ska göra det för sin egen skull och inte tänka på vad alla andra vill & tycker.

Det tog några månader och sen helt vipsflips var man lite sådär intresserad och kontakten blev mer och sen hittade jag min man (eller pojke?hehe). Tiden går fort när man har roligt och det har jag, trivs väldigt bra men som sagt ska jag bara jobba bort mina jobbiga tankar ..

I November fick jag nog av arbetslösheten och skrev in mig på AF, väntade på att mina månader skulle gå och fick kontakt med dom igen, jag började på AM i Helsingborg och har varit iväg på en arbetsintervju och en intervju till praktik som ledde till att jag fick den. Så ska vänta på lite papper som ska skrivas på och sånt sen får vi se när praktiken börjar och är det något jag trivs med och dom trivs med mig så kommer jag väl få jobb efter det kan man ju hoppas. Det är inte inom ett område jag jobbat på innan men jag gillar att utvecklas som person och vill testa nya saker så detta kan bli ett steg i den riktningen.

Så jo jag tycker minsann att mitt liv har förändras under de senaste året och jag går åt rätt håll. Om det fortsätter såhär så kanske det inte tar så himla långt tid innan jag även får min utomlandsresa och en egen lägenhet för som sagt jag vill ju fortfarande flytta hemifrån men den saken blir inte biff föräns jag känner att jag verkligen klarar av att ta hand om mig själv ekonomiskt för vill gärna inte springa hem till mamma&pappa igen när jag väl flyttat. Vill visa att jag klarar mig själv och kan stå på mina egna fötter och allt de dära.

Men som sagt jag tycker att jag är påväg åt rätt håll och jag trivs väldigt bra med mitt liv just nu, önskade bara att sömnproblemen hade slutat så jag orkade mer men men det kommer väl tillbaka snart hoppas jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0