När det är julklapparna som räknas,

då är det tråkigt att vara vuxen. Tråkigt när man inte önskar sig något för allt man vill ha är saker man kan köpa själv därför att man faktiskt har pengar tjänade på egen hand. Det är tråkigt att vara det äldsta "barnet" under taket för man får inte lika mycket, man behöver inte lika mycket. Det var de som gav mig en sorglig känsla i kroppen, jag känner mig inte lika beroende längre.

Jag håller fast vid att julafton inte handlar om julklappar, om inte dom man ger för tycker att jag lyckades bra detta året. Jag slog in 28 julklappar detta året, visserligen var två av dom från tomten till mig men annars gick resten till familjen. För jag vill visa min tacksamhet jämt till dom. Jag älskar dom oerhört.

Vilket gör att jag återigen lämnar datavärlden för en fortsatt kväll i soffan. Spendera tiden med familjen, det är vad som är viktigast för mig denna dag. Ta till vara på det som aldrig annars är, för alla vanliga dagar spenderar alla på vars ett håll. Men idag är det julafton och vi alla är samlade, förutom lillebror som är ute och kör men det är för han fick lappen igår och är helt hyper. Förståligt.

Nej God Jul på er, hoppas ni haft en fantastisk dag & fortsätt så (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0