Vernissage & brännboll.

Jag stack över till min granne Anita förut efter att jag fått sms'et från Desiree. Hann dock inte hälsa på Christian för han pratade med annat folk och sen stack vi hem igen. Hann dock hälsa på Maria en snabbsväng och ta några ord med henne och såklart ska min syster komma med dumma kommenterer.

Hon hälsade och när jag sa mitt namn så visste hon ju vem jag var & sa;
Maria: De var du som va så liten, och har ni blivit stor.
My: (lika rolig som vanlig) Jo hade ju varit lite underligt om jag fortfarande varit liten.
Desiree: Men bredvid Chrisitan är du kort.
My: Nu va de ju inte kort jag menade utan liten..

Sen stack jag & Jennie hem till henne, drack lite pepsi sen hem och invänta sms om att det var brännbolls dags. Fick sms'et och stack tillbaka dit, Christian kom fram och vi hälsade och tog ett litet snabbt snack sen efter en stund började vi spela brännboll. Snacka om varmt men det var kul, speciellt höra Desiree förklara hur brännboll gick till till The Montazami kids och på Engelska. Hon var faktiskt väldigt duktig vilket jag inte förväntade mig, good for her (:

Nåväl spelade, sen kom Anita fram och hälsade. Hon hade inte kännt igen mig förut när jag va där över och frågade efter Desiree & Angelika men de va kul. Va ju alltid där och lekte med Christian när jag var liten så va kul och komma över nu när det gått så många år sen man sågs sist (:
Tog även tre bilder just för att, tv-teamet kom ju när vi spelade så när jag tyckte ena pekade åt mitt håll så gick jag hem. Ville inte ha risk att hamna på tv när jag va helt ner svettad, bakis och sleden ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0