Tre år sedan.

Frida, Jag & Sandra (:

Då stod man själv där som många människor står idag, lite små nervös över vad som väntade. Jag ville då verkligen inte sluta skolan för jag var så rädd för vad som väntade med arbetslöshet och den okända vuxenvärlden som man skulle ge sig in i.

Vi hade fika med klassen, vi skickade runt våra studentmössor så att alla i klassen fick skriva i dom och när jag läste alla fina ord så fick jag tårar i ögonen och sen satt vi alla där och hade tårar i ögonen. Vi var en himla bra klass ändå vill jag påstå. Visst vi bråkade, men gud vilka bra stunder vi hade .. Älska HR04 (:

Sen var det middag och det var ganska rörigt, alla sjöng ramsor, maten var inte i det godaste laget och sen skulle vi göra oss klara för att springa ut och möta alla föräldrar och andra personer som stod och väntade. Tog emot skylten och fick en massa saker hängt runt halsen sen skulle vi börja gå.

"För vi har tagit studenten för vi har tagit studenten
för vi har tagit studenten fy fan va vi är bra"

Åkte runt på en vagn tillsammans med Lina, Emma, Suss & Anna. Alla dom gick i BF så jag var lite mobbad där kunde man väl tycka, att jag var i fel vagn men jag var ju bland mina närmaste vänner så det kändes rätt.

Jag har sagt till min syrra många gånger nu när det börjat närma sig att hennes student kommer att vara mer studentfirande än vad min var. Allt jag kunde tänka var stressen över att jag klockan 3 på natten skulle bege mig till DK tillsammans med Sandra för att vi skulle åka till Mallorca och utbilda oss till bartenders.

Så ja, min student var inte i det bästa laget. Men sen som sagt ville jag inte ta studenten så jag kände inte direkt samma lycka som så många andra studenter gjorde.

Men snart om några minuter springer min syster ut, åååh så glad för hennes skull ändå att hon gjorde det. Eftersom att hon hoppade av 2an för att hon var skoltrött var jag lite smått rädd att hon inte skulle på igen, speciellt inte när det strulade med vilken klass hon sen skulle hoppa på i igen. Det löste sig till det bästa tillslut och idag står hon där. Idag är det din dag! I love you (: <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0