Anti vägarbete.

Igår fick jag inte sova för att dom höll på att asfaltera utanför huset, det gjorde att det skakade i hela rummet och rutorna dallra så det lät som att dom skulle gå i sönder. Det dönade som satan och sömnen var svårt att få.

Idag har det varit tyst eller va jag så väck att jag inte hörde något. Men när jag skulle ner en snabbsväng i byn för att handla bland annat drickyoghurt så tog det mig minst en kvart att komma fram. Stod still i bakom rödljus i en evighet sen lotsades vi till rätta och det gick i slowmo. Tillbaka vägen gick lite snabbare men ändå inte okej.

Tack & lov kör jag till jobbet åt andra hållet och på kvällen då det inte är något arbete på vägen. Hade inte orkat köra en timme tidigare bara för att hinna till jobbet i tid. Pallelelalalaaaaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0