Självförtroende vs Självkänsla.

Om man slår upp ordet "självförtroende" i ordboken står det följande: "Stark tilltro till den egna personlighetens förmåga att prestera." Det innebär att jag tror mig veta att jag kan få saker gjorda, uppnå mina mål och så vidare.

- Med andra ord så har jag inte dåligt självförtroende för jag vet med mig att vill jag så kan jag!

När vi slår upp ordet "självkänsla" i ordboken står det: "Medvetenhet om den egna personlighetens värde." Det vill säga mitt eget värde i mina egna ögon eller hur det faktiskt känns att vara jag.

- Här kan vi säga att jag ligger halv kasst kanske, eftersom att jag tror att jag inte är bra nog för någon annan. Jag tror inte att jag som ensam person räcker till. Så det är här skon klämmer för mig I guess. Men det ska jag jobba bort. Jag är på väg att bli en riktig kvinna (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0