Varför ljuger man?

Jag menar tror man på allvar att sanningen aldrig ska komma fram eller tror man att man sårar personen/erna i sin omgivning mindre genom att ljuga för dom? Jag ser absolut ingen mening med att leva på en lögn så jag tar hellre fallen jag får av sanningen. Mycket hellre.

Sen om man vet sanningen, personen som ljugit får frågan och man säger att man redan vet allt man vill är att dom ska stå för det. Att dom ska säga sanningen så att man kan släppa det. Varför är det då så himla svårt? Menar sanningen är redan ute då kan man väl lika gärna stå för det, så att man verkar lite bättre iallafall. Men nej, fega människor finns det också på denna jord.

Ärligheten varar längst och speglar dig till en bättre person, för förr eller senare så kommer sanningen ändå alltid ut. Känns det då inte bättre att man varit ärlig från början. Varför skapa problem när det är så enkelt att undvika dom. Sanning gott folk, bara sluta ljuga för dom i din närhet. Finns ingen mening till det, sanningen kommer fram på ett eller annat sätt.

Kommentarer
Postat av: ee

Sv: Nu går du på personangrepp igen.

Jag tycker inte att invandrare har rätt att vara här om de inte lär sej språket, och anpassaar sej efter oss. Vi ska väl inte behöva anpassa oss efter dom?

2010-09-08 @ 15:41:38
URL: http://happybirhtdayyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0