Bokrecension - Jonas Eckel.

Jag känner mig helt speciell. Det är som att gå omkring i ett eget ljus. Redan som barn var jag insvept i ett eget skimmer. Men det var det ingen som såg. Inte förrän jag blev vuxen och mötte Lillian Ask.

Så börjar romanen om Jonas Eckel, Eckel med e som han presenterar sig, den 38-årige noggranne och korrekte lagerchefen.

En dag kommer Lillian Ask in på lagret, knubbig och grönögd och omgiven av en svag doft av nyrostat kaffe. För första gången i sitt liv blir Jonas förälskad. Inte bara i Lillian utan även i själva tanken på tvåsamheten. Efter en kort tids bekantskap gifter de sig, men det som Jonas trodde skulle bli ett lugnt samliv visar sig med tiden få helt andra och dramatiska konsekvenser ....


---
Detta är årets första utlästa bok för min del, kommer inte ihåg sist jag läste böcker för det var länge sedan. När jag gick i skolan så hade jag läslust, då läste jag böcker ofta. Nu är det tillbaka igen.

Denna boken var dock inge bra, jag läste att den skulle vara bra & spännande och läste och läste men kom aldrig dit. Det handlade bara om Jonas Eckel som blev kär i Lillian, deras äktenskap som var så misslyckat att dom slutade kommunicera med varandra, ändå så fortsatte dom bo ihop. Njae, mitt råd är att inte läsa den, den var dock bara ca 150-160 sidor så det var inte så farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0