Söndagen 26 Augusti.

Igår var det flygplats dag och den gick precis lika fort som den brukar. Enda felet var väl att jag började må lite illa, antagligen av värmen, innan alla transferbussar blivit klara. Men det gick bra ändå. Gick och handlade lite purjolök och tonfisk sen gick jag hem och lagade mat. La mig och läste lite sen skulle jag powernapa. Helt plötsligt blir jag helt hängig, ont i halsen och hostar. Men efter att ha vilat lite så kändes det bättre.

 

Tog mig an en City Walk med alla svenskar och norrmän, det var min största grupp någonsin. Men det gick fint ändå. Avslutade på en restaurang och tog emot frågor osv. Efter att jag var färdig för dagen gick jag hem och byta om. Gick till Dionysos och åt middag med Cecilia och hennes syster, Johanna och även Cille som kom lite senare. Gott med lite vin men sen blev jag liksom värre.

 

Gick hem och la mig för att sova, har haft en irriterande hals hela natten så nästan hostat ihjäl mig. Ett tag gick jag på toa för jag trodde jag behövde kräkas men nej det var ganska lugnt. VARNING CECILIA BILLI HOPPA ÖVER TILL NÄSTA STYCKE ANNARS BLIR DU SUR. Blivit lite förkyld också så vaknat av täppt näsa men så fort jag lyfte huvudet bara rann det så jag sov ju med en toarulle bredvid mig hela natten. Alltså de har bara slagit på. Lyckades sova lite i alla fall och det var ju skönt.

 

Idag har jag varit ledig och vaknade till och var helt seg. Drog upp mörkläggnings saket och la mig och läste lite i min bok. Åt lite frukost sen gick jag till tvätteriet och lämnade in tvätten och mötte sen upp Lovisa på stranden.

 

Så har legat på stranden i princip hela dagen, svettats massor och tagit en hel del dopp i havet. Flyttat solstolen närmare och närmare skuggan. Sen kom även Cecilia och Simon så det blev lite yatzy spelande och sen några dopp till.

 

Kom hem och slängde av mig de blöta kläderna och gick in i duschen. Startade varmvattnet och stod under strålen extra länge, fy sören va skönt det var. Bästa duschen på länge!

 

Känner mig extremt tung i hela huvudet och otroligt förkyld och har en jobbig hosta. Hoppas det är över imorgon. Så ikväll blir det total lugnt. Har gjort lite spagetti med pesto, smakar inte ett skit men jag behöver maten så trycker ner den i alla fall. Ska läsa ut boken jag började med för någon dag sen, något mer ansträngande blir det inte ikväll.

 

Hade velat bli ompysslad av mamma och få lite varm eukalyptus mjölk för halsens skull. Men nu har jag varken mamma eller eukalyptus så det blir ingenting med det. Slänger huvudet på kudden och tycker synd om mig själv. Jag blir sällan sjuk, när jag väl blir så är jag precis som en man. Alla vet ju vad det innebär haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0