Det handlar om inställning.

Det är upp och ner. Trötthet, bristen på god mat. Fy sören vad jag saknar stek med ris och brunsås till exempel. Och köttfärssås, något så enkelt som köttfärssås har jag inte ätit på närmare 3 månader.
 
Jag fick precis en extremt extra energi. Pappa ringde upp mig på skype så att jag kunde prata oc se han och mamma (samt Kurt & minisyrran). Bara att få se dem gjorde mig glad. Fy fan vad skype är underskattat!! Haha mamma sa att dem kunde skicka min burk med felix köttfärssås som jag glömde kvar i skafferiet innan jag åkte (; Dem är ju för söta! haha.. Men att ta hem på semester känns som något givet, jag vill krama familjen! Jag är väldigt mycket för familj, dem betyder mest!
 
Men vad jag tänkte skriva är att jag tror att om jag slutar kommentera att jag är trött och irriterad så kanske jag inte blir så extremt trött och irriterad. Det handlar om inställning så jag ska försöka rycka mig själv upp med x antal redbulls för att bli pigg om dagarna och sen kommer resten med det. Så tänker jag.
__
I think it's all about the attitude. I am tired and easily negative and I think that if I change my thoughts and I dont talk about me being tired and negative all the time, then maybe I will be more happy. And then ofc I'll take help from redbull! And if Im not soo tired all the time, I think I will be happy. And I think the food have something to do with it also.
 
But I got extra energy less then an hour ago because my dad called me on skype! I talked and saw my papi & mami and I miss them. Saw my youngest sister and Kurt. I think we have to do it more often. I miss you. And I love you more then words can ever show. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0