Godkväll.

Det känns faktiskt väldigt konstigt att va på en helt annan tids zon än er där hemma. För så började solen gå ner här och jag sitter och kollar Facebook så skriver ni om hur fint väder ni har och att våren är på väg. När jag har typ mörkt utanför mitt fönster. Väldigt wierd!


Men här är klockan snart elva, ja jag ligger sex timmar före er. Jag har legat i sängen och kollat på två avsnitt av Parenthood. Har blivit en lugn kväll ikväll igen. Det är det här jag menar, jag måste inte ha full fart och fläkt hela tiden, jag tar det som jag vill.

Var ute en sväng vid solnedgången, var dock inget sånt magiskt fint vid havet här så några fina bilder blev det inte. Inte så som jag har inprintat i huvudet att det ska se ut. Gick iallafall en bit längst Karon Beach och såg hur solstolarna var tomma, och hur dom bara några timmar tidigare varit fullsmockade.

Några personer spelade Volleyboll och jag hade lust att fråga om jag fick vara med, men jag kan ju inte ens spela så då vill man kanske inte vara med främlingar. Så denna gången hoppade jag över det, men vem vet en gång innan jag åker hem kanske jag kommer.

Hittade ett litet shoppingcenter som jag nästan gick vilse i, okej så farligt var det inte men jag blir så aah'ig av alla som ska försöka sälja saker till en. Det är en av dom enda jobbiga saker som händer utomlands, att man liksom inte kan kolla i affärer i fred utan att folk måste jaga en hela tiden. Så jag sprang ut därifrån ganska fort och någon strandväska fick jag inte med mig, såg ingen där inne över huvudtaget men å andra sidan så fanns där fler gångar där inne som jag inte gick bland, då hade jag kanske gått vilse :P

Gick sen och kollade en annan gata som hade lite barer, restauranger och lite shoppingstånd om vart annat. Inget intressant så jag köpte då med mig pannkakor och frukt hem.

- 50 baht för detta, det är lika med typ 10 kronor. Tror ni jag kommer äta vattenmelon mer eller? Aa ja, den biten jag fick här kostade mig fyra kronor så jag lär frossa. Älskar vattenmelon. Mangon var ju också god (den jag smakade tidigare idag, för som ni ser finns det ingen mango på bilden haha).

Ja så nu tänkte jag snart släcka ner, men blir väl film tills jag somnar. Ännu inte lyckats sova bra här i det varma landet, förutom i förgår kväll. Då kom vi ju hem mitt i natten och jag var full, då sover jag alltid som en stock. Borde kanske bli full varje kväll (; Nej jag bara skojade.

Så det blir antagligen en natt till på detta stället som jag bor på nu, bilder kommer upp senare. Det är ett enkelt rum med en liten toalett och dusch, dubbelsäng och en liten hängställning/skoställ. Fläkt i taket som snurrar runt på max hela nätterna. Funkar skit bra, ännu bättre efter att jag kunde tjuva wifi från restaurangen under hehe. Jag kommer ju till att leva väldigt enkelt här nere, rummen är som alltid till för att bara förvara sina grejer och sova på, sen ska man ju inte stanna på rummet hela tiden. Komiskt för att jag stannat inne på kvällar i rad? Nja jag kommer nog ha tid att göra mycket under mina veckor här så några lazy dagar med dator & film funkar utmärkt. För att vara ute i solen hela dagarna gör en faktiskt ganska trött.

Godnatt & sovgott, ja ni får ju vänta ett tag för ni är ju efter, blink blink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0