Onsdagen 21 Mars.

Gick upp när Lovisa knackat på min dörr, dom skulle packa ihop sina grejer sen gick vi till Seven eleven och köpte frukost. Toast och chokladmjölk, mums! Dom hittade ett nytt boende på vägen så dom behöver inte flytta så långt. Jag tog en dusch sen gick jag ner med min packning, fixade med allt som skulle fixas till kvällen och sen bokade jag in en taxi som tog mig till Phukets Zoo. För det skulle va enda möjligheten för mig att få se mina kära tigrar.

Så åkte dit, betalde 500 för att komma in. Ja va ska man göra. Kom in och såg krokodiler, yeay. Tog kort med min bamsing till tiget, dock ser den helt full ut på bilden så det känns ju mindre trevligt.


Gick vidare, kollade på fåglar, mer krokodiler, fåglar, tigrar, krokodiler, kameler, apor, elefanter, krokodiler, vildsvin, påfåglar, apor, illrar?, getter, fiskar, blommor, fåglar, och sa jag krokodiler? För ja det fanns ju hur många som helst och överrallt. Kunde tro jag kommit till ett krokodilställe.

Gick in i "Bird Park" och vad jag såg var mest fiskar om jag ska va ärlig. Såg EN fågel, borde alltså inte haft namnet Bird park utan Fishf park. Dom hade en Orchid Garden också, var mest vissna blommor. Allting var så smutsigt och ofräscht. En gång, aldrig mer. Djuren var ju helt slöa men det är varmt jag förstår att dom bara ligger där, hade jag också gjort. Men dom som sköter om Zooet kunde ju faktiskt plockat bort alla vissna palmblad som trillade ner och andra löv. Rensat i krokodilbassängerna och liksom hållt det rent. Det hade gjort jätte mycket för besökarna kan jag säga.

Efter att gått ett varv så gick jag och kollade på en krokodil show, kom väl i slutet för såg bara i några minuter sen var det slut. Tyckte synd om krokodilen och hade den/dom bitit människorna så hade jag inte tyckt synd om människorna därför dom drar i dom så, och liksom försöker reta upp dom. Precis sånna som rider på tjurar och sen avlivades tjuren för den stångade ihjäl en kille. Hans eget fel som liksom retar upp den så den är så argsint från början. Sånt har jag svårt att se och ger inget medlidande till människorna, dom har sig själva att skylla faktiskt, ingen tvingar dom & djuren har liksom inget att säga till om.

Efter lite mer än en timme så var jag färdig, gick ut och mötte upp min taxichafför som suttit ute och väntat på mig. Känns jätte konstigt de där, att han liksom bara sitter där och snackar med andra chafförer och väntar på mig. Jag kunde varit där inne hur länge som helst, han hade ändå väntat.

Åkte tillbaka hem sen gick jag ut och shoppade, behövde två saker till sen ville jag ha en väska. Hittade egentligen ingen wow väska men den jag köpte får duga. Hade kunnat shoppa mycket mer än känns som tiden springer iväg och man redan sett alla stånd. Sen har jag tröttnat på att dom ska maxa priserna och man ska börja så lågt och dom ska tycka man är dum i huvudet. Nej tacka vet jag Sverige, där är de de pris som är bestämt gilla eller gå typ.

Efter en månad med "hello how are you" "where you from, sweden?" "titta titta inte bara titta köpa köpa" "I have a really good price for you" osv osv så är det faktiskt väldigt skönt att komma hem till lugnet, att liksom slippa all den där onödiga uppmärksamheten som bara gör en väldigt trött och irriterad. Killen som säger "Tjena mittbena" varje gång man går förbi kom idag upp i mitt huvud och frågade "why are you so beautiful?" jag skakade på huvudet, att dom bara orkar. Borta bra med hemma är bäst för där blir man lämnad ifred :P

Efter att ha gått runt i solen hela dagen var jag lagom varm, in och köpte en cola & en vatten i någon affär här i närheten sen gick jag hem och tog en dusch och nu sitter jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0