Transportmedel.

Man kör inte bil själv i Egypten, jag hade inte rekommenderat det så som trafiken är här men det är väldigt enkelt att ta sig runt ändå. Bensinpriset ligger på 1,85 Egyptiska pund litern så att ta taxi runt blir inte dyrt, inte om man vet att man inte ska betala mycket. Just nu sitter jag dessutom på lokalbussen från El Gouna till Hurghada, gillar det mindre eftersom det tar sån tid men samtdiigt behöver man väl inte ha bråttom alltid. Denna färd kostar 5 EGP och resan är ca 3 mil. Snacka om billligt. Betalade 40 pund till El Gouna med taxi, och samma reslängd är det nästan hemifrån mig till Helsingborg (plus någon mil) och den taxiresan kostade mig 980 svenska kronor, det gav mig ångest dagen efter haha.
__
It's easy to take yourself around in Egypt. You can choose to take a taxi or you can take the lokalbus like I am now. 5 Egypt pound to go around 30km (from El Gouna to Hurghada). That is not much money!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0