Söndagen 28 Oktober.

Uh det blev en stressig morgon, min mobiltelefon hade självklart gått över på vintertid och Louise undrade om jag inte skulle va på kontoret kl 10. Jag bara jo, kollar klockan och den är inte ens nio och hon bara den är halv 10. Fuck! Men jag hann till kontoret i tid. 
 
Gjorde sen en avgångs transfer och sen var det bara jag och Mikaela som A-guider där. Sen gick vi igenom bussarna, veckans schema och sen kom våra gäster och vi gjorde sändbussar och vanlig transfer. 
 
Kom till kontoret, stressade igenom allt, hem bytade kläder och drog sen på hotellträffar. Tillbaka till kontoret, skrev lite brev och gjorde lite efter arbete. Drog sen hemåt. Tog en sväng inom Metro och köpte lite matgrejer.
 
Kom hem till en ny städad lägenhet och det var ju super nice! Så jag ställde mig vid spisen och kockade ihop en pastaröra. Gott! Men jag saknar svenska kryddor så som grillkrydda, salladskrydda, pastakrydda, fcking vit peppar som inte fanns på metro. Med dessa kryddor hade det blivit ännu mer amazing!
 
Imorgon är det flygplatsdag igen. Jag gillar flygplatsdagarna här. Idag hade jag en transfer på 20 minuter och babblade hela vägen till hotellet :o Trodde inte jag hade så mycket att säga men tydligen (;
 
Sen ska jag göra mig redo för en citytur. För på tisdag ska jag väl ha min första citytur och det är små pirrigt. Behöver läsa lite och göra en manual, ja jag och mina manualer! (;
__
The time has changed back on hour in sweden anyway and my mobile did that automatic and that was not so good for me this morning. I over slept lite 30 minutes but Louise woke me up in time and I got to work in time but had to stess and I dont like that.
 
Been to the airport first and then I had like an hour before I went to some hotels. After that I went back to the office and did some more work and then I was finnish for the day.
 
I went to Metro to buy something to make dinner from. Came home to a clean apartment cause Louise has been super great and cleaned it! So I made dinner, some pasta ofc (;
 
Tomorrow its airportday again and then I guess Im gonna get ready for the citytour cause Im gonna do my first the day after tomorrow. Nervous!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0