Lördagen 29 September.

Nu rör det sig bara om att packa väskan, sova några timmar, äta frukost sen lämnar jag hemmet igen. Kan väl erkänna att jag har lite problem med mina känslor idag. Jag gråter för ingenting. Ibland undrar jag om det är något allvarligt fel på mig. Fast sen vet jag ju att de där borta lockar och är något jag vill, det är väl därför jag står ut med den här jobbiga biten i mellan. Jag trivs med att resa, jag trivs med att träffa nya människor och jag har det bästa jobbet jag någonsin haft. Om jag bara kunnat ta med familjen i resväskan, då hade jag sluppit säga hejdå!
 
Packningen går väl framåt men jag tar en paus nu, jag bara orkar inte. Får starta första avsnittet i säsong 9 av Greys och ha ännu en anledning till våta ögon (; Förlåt om jag bölar mycket, blir gladare inlägg så fort jag kommit till Egypten jag lovar! (Eller ja, jag hoppas då jag faktiskt inte alls vet vad som väntar då jag aldrig varit där förut).
 
__
I guess I am a little of a cry baby today. I'm leaving my family tomorrow and I think that's something of the hardest things to do. But I do love to travel and I really like my job so I guess it's worth the tears! But it would've been easier if I just could take my family and pack them in my suitcase and take them with me, hehe (:
 
Taking a break from all the packing and now I'm gonna start the latest episode of Grey's!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0