Ätbara tips.

Säger man bakat pannkakor eller lagat pannkakor? Tycker båda låter fel. Nåväl jag fixade pannkakor till brunch, förutom att jag kom på mig själv med att ha tagit 1tsk för mycket salt i smeten så gick de ju bra. Rättade lätt till felet med socker så de smakade som de skulle ändå (:
 
Så lättare middag eller lunchförslag är ju pannkakor och då kan man också variera sig. Vi brukar steka upp bacon som vi skurit i bitar så lägger man i lite sånt när man häller smet på stekjärnet. Salt & sött är en bra kombo!
 
 
Sen har jag också bakat idag. Blev så sugen på äppelpaj.
Smuldeg:125g margarin, 3dl mjöl, 1dl socker. Blanda torrvarorna och finfördela margarinet och massera ihop med torrvarorna. Enkelt. Sen om man tar sura bär eller frukt kan man hälla extra socker över de innan smuldegen åker på, och har man våta bär/frukt som ex rabarber ska man hälla på lite potatismjöl de förhindrar att pajen blir geggig.
 
Jag brukar köra på ett äpple då jag själv mest föredrar smuldegen. Men idag tog jag två eftersom jag inte gör pajen till mig själv utan ska bjuda Joakim. Jag brukar strö på kanel och riva lite chocklad över äpplena så de gjorde jag idag också. Sen brukar jag köra på dubbel smuldeg men idag tog jag normal sats och de fungerar nog lika bra hoppas jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0