Måndagen 26 Augusti.

Jag är en kvinna mellan två hem, lite så känns det när man fortfarande är skriven i Skåne samt har sina grejer kvar där men ändå försöker göra ett liv här uppe i Norrland. Det är lite komplicerat kanske. Fast jag trivs bra.
 
Igår försökte jag boka en flygbiljett till Skåne men det gick inte, det var något strul med ungdomsbiljetterna så idag fick jag ringa in och boka. Done and done. Så imorgonkväll landar jag i Skåne för att spendera lite tid med familjen samt besöka läkaren och packa med mig massa vinterkläder, det blir ju kallt i Norrland på vintern har jag hört (;

Kommentarer
Postat av: Ellen Johansson

Vad trevligt att du skall flytta upp och känna på den Norrländska vintern. Hoppas att den blir mild så att du inte blir alltför skrämd. Ha det så bra.
Kram på dig och så skickar jag en till Joakim också.

Svar: Ja vi har inte allt för fina vintrar i Skåne, lite snö sen töar de och blir till slask. Så att få känna på en riktig vinter men ordentlig snö det ser jag framemot faktiskt (: Extra mycket kläder på så klarar jag förhoppningsvis kylan också :D hehe. Kram på dig
mysaansvensson.blogg.se

2013-08-26 @ 14:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0