Söndagen 25 Augusti.

Jag har bestämt mig för att jag ska sätta mig i skolbänken igen. Jag har velat göra de sen jag tog studenten egentligen men aldrig vetat vad jag ville läsa. Sen blev jag äldre och har inte vågat lägga 3-4år på att plugga igen eftersom jag hinner bli hur gammal som helst innan livet börjar. Sen tänker jag tillbaka på saker jag gjort och inser att jag har redan levt mitt liv ganska bra. Så att lägga några år på att utbilda mig till något som kan ge ett bra jobb i framtiden känns som något bra!
 
Så det blir att jag börjar med matematiken, både B & C. Klarar jag inte av de kurser så vet jag att utbildningen bara är något att drömma om. Först ska jag bara hitta en kurs att komma in på. Kanske det är något arbetsförmedlingen kan hjälpa en med. Fast om det går innan jag adressändrat är jag orolig över, man tycks ju vara bunden till vart man är skriven och det försvårar saken när jag bor i Norrland och är skriven i Skåne.. Löser sig (:
 
Nu tänkte jag snart ta min pojkvän med mig till ICA för att handla lite mat, idag tänkte vi gotta till det med tacos! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0