The Purge 2013.

Filmen har fått 5,5 på IMDb och är i genre thriller, horror.
Året är 2022, arbetslösheten ligger på 1% och kriminaliteten är väldigt låg. Det är nya tider. En natt om året under en tidsram av 12 timmar så är alla brott tillåtna. Under dessa tolv timmar kan man gå ut och rensa gatorna, leva ut sina aggressioner och döda andra, den svagare sorten som inte kan försvara sig själv. En familj måste försvara sig när dem blir attackerade av en grupp människor som försöker ta sig in i deras hem. 
 
Det är svårt att få en stor handling av en film när den utspelar sig på samma plats hela tiden. Men jag tyckte ändå att den hade med spänning och som jag skrev inatt så skrämde jag upp mig själv när jag skulle gå ner och äta. Visserligen behöver jag inte en film för att lyckas med det. Även om jag tyckte något saknades som jag inte kan sätta fingret på så lyckades dem ändå bra. Så gillar ni denna typen av film så varsågoda..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0