Hockey vs Fotboll.

Jag har sedan Anders Svensson tog Sverige vidare genom frispark där runt 2004 någon gång (väldigt osäker på året) följt landskamperna i fotboll. Jag har inget fotbollslag jag hejar på så jag tittar inte på fotboll annars men när just herrarnas landslag spelar då gillar jag att titta på fotboll.
 
Nu sen man kom upp till norrland så har det ändrats lite, här är det mer hockey som gäller och jag såg ju flera hockey matcher i somras. Nog aldrig sett en hel hockeymatch innan dess, men det var kul. Nu är det ju JVM och det är kul att se det svenska landslaget vinna sina matcher.
 
Och då kommer vi till det jag egentligen ville komma till. Jag har insett att det är roligare att se landslaget spela hockey än fotboll. Varför? Det är självklart roligare att se på när ens lag vinner och gör mål. Jag tycker om fotboll, jag tycker om Anders Svensson och Kim Källström men det är otroligt tråkigt att vi inte kommer nära något guld. Eller silver. Eller brons. Eller en fjärdeplats. Fast jag kommer fortsätta se fotboll ett tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0