En lång flygresa.

Jo det är ju så att jag är inte bara ledig idag, jag har faktiskt också semester. Så imorse städade jag inte bara, jag packade även väskan och tog till flygplatsen. Väntade in mina söta kollegor som var på flygplatsen för att arbete så sa jag hejdå till dem.
 
Gick in för att checka in och det blev något fel när Loai skulle hjälpa att checka in mig före de andra. Trodde de fina kortet med fel namn jag fått tidigare var mitt up lift men hade dem sagt dem behövde min lapp så hade jag ju tagit fram den också (; haha. Nåväl, jag fick checka in och gick igenom kontrollerna och satt sedan och väntade in flyget.
 
Sen var det äntligen dags att gå ombord på planet. Flygresan började med att jag läste några kapitel ur boken "bedragen". Älskar när böcker får mig att tänka annorlunda om saker. Vilket denna nog får, lite halvt. Sen blev de lite musik och försökte sova lite. Fick ont i nacken av att ha huvudet så där snett på axeln. Gick inte bra.
 
När vi landade i Köpenhamn hände något som inte hänt sedan min resa till Ayia Napa när jag var 18. Gästerna i planet applåderade, haha jag skrattade lite på insidan. Kändes som något soooo yesterday (; men kul.
 
Gick av planet och kände lite av kylan. Gick och hämtade väskorna. Som vanligt ska alla stå och slicka väskbandet och min väska ska alltid komma sist. Sen är de kul också att har jag en svart väska så ska alla väskor vara svarta.Nu när jag hade en blå väska är de väl självklart skit många blå väskor på bandet. 
 
Gick och köpte en tåg biljett och åkte rullbandet ner till tåget. Fy för sören va kylan slog emot. Händerna hann frysa till is på de 20 minuter jag behövde stå och vänta pga försening av tåg. Satt sen och frös på tåget för jag såklart valt den sämsta platsen, typ precis vid dörren haha.
 
Väl i Hässleholm fick jag gå fem mil innna jag kom till hissen, en barnfamilj från flyget frågade om jag skulle vidare för dem skulle med ett connecttåg och vi var sena. Jag lät dem gå före, jag är en snäll person! Väl ur hissen stod pappa där och väntade på mig åååh saknat honom! Tog till bilen och beställde en kebabrulle till mig på vägen mot perstorp.
 
Kom hem och skulle överraska dem där hemma som vanligt. Jag säger aldrig när jag kommer hem för att överraska dem och för att inte sätta så mycket press på mig. Jag har inte många dagar hemma och anledningen till min semester är för att få träffa min familj. Jag hinner inte med alla andra och väljer dem först. Nåväl, syrran blev inte överraskad då hon på något sätt listat ut att jag skulle komma (; Minisyrran blev dock skit öerraskad och skrek MY!! och började böla. Härlig känsla, då vet man att man är omtyckt. Tihi!
 
Blev att jag åt medan de andra satt runt omkring. Sen fick jag gå in i mitt rum och där stod en mini julgran med belysning och under låg några julklappar. Dessutom hade mamma och pappa varit och hämtat min spegel som jag fick i 24års present. Kanske lite sent men gud va glad jag är. Den ska ju till lägenheten jag ännu inte skaffat (;
 
Har en väska att packa upp, post att gå igenom, serier att skaffa till datorn och en hel massa annat som ska göras. Jag ska boka in besök på diverse ställen, jag ska iväg och handla, jag ska besöka farmor, jag ska skaffa en de ena en de andra och sen ska jag få en träff med en saknad vän och jag ska ha tid för familjen och Znidas sen kommer denna semestern va över alldeles för fort. Vet inte hur jag ska hinna allt...
 
Men det är skönt att vara hemma hos familjen, inte sett dem sedan sepember månad så de är super nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0