Fredagen 19 Juli.

Det är kul hur man försökt söka jobb hemma förut och skickat iväg säkert 50 ansökningar och när man väl fått svar har de varit i stuk med "Tack för ansökan, platsen har tyvärr blivit fylld". Så jag började titta runt på jobb i Norge. Skickade iväg fyra ansökningar varav två inte kommer läsas förrän om någon vecka och de andra två var till samma ställe men med två olika arbeten. Tror ni inte jag får svar två dagar efter till de jobb jag inte ens har någon arbetserfarenhet av och då får svar att jag låter intressant och är vidare i processen om jobbet. Då är de ju bara synd att det är helt fel kommun så jag kan inte ens ta de. Jag som trodde de skulle ta minst lika långt tid där som här. Nu har jag lite positivare inställning, mitt papper och hur jag ser på mig själv är nog faktiskt ganska bra. Jag måste bara våga tro på mig själv. Jag vet ju att jag kan om jag vill, och att kan jag inte från början så brukar jag ha ganska lätt för att lära mig. Vi får väl se vart vi hamnar. Trondheim, Stavanger, Bergen, Oslo?
 
Någon som arbetat i Norge tidigare, var tycker ni det är bäst att bo & arbeta? Vi vill ju bo så billigt som möjligt men inte i något kollektiv och ändå ha nära till jobbet. Och jag vill helst inte vara i Oslo för det känns som de skulle vara för dyrt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0