Ni tar helg, jag kallar det arbete.

Fredagen börjar gå mot sitt slut och jag har gjort klart mitt arbetspass för dagen. Luxor slutade väl lite oväntat när vi fick plocka över alla Michelles gäster i min buss och åka tillsammans mot Hurghada. Vi kunde ju inte bara lämna dem mitt ute i öknen när deras buss strulade så vi ordnade de på bästa möjliga sätt och jag tror alla fortfarande var glada.
 
Alla var så söta när vi gick av och sa hejdå till dem. Trots glömd manual hemma så kändes denna turen minst lika bra som turerna då jag har manualen som stöd om jag skulle behöva den. Jag är nog lite bättre än jag själv tror!
 
- En av pelarna från pelarsalen i Karnaktempel, Luxor.
 
Så imorgon är det lördag och då är det hotellservice på schemat. Sen är det söndag och då har jag IM och shoppingtur på schemat. Middag i El Gouna hos Hanna sen tar jag emot min bästa vän servicetelefonen i fem hela dagar innan jag går på min ledighet igen. Så jag får minsann vänta med min helg till nästa lördag. 
 
Nu ska jag nog bara mysa ner mig i sängen för jag är lite slut efter min dag i Luxor, och det med all rätt när jag var tvungen att gå upp vid fyra imorse för pick up och hemma först halv tio ikväll. Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0