Hjärnkontoret stänger ner.

Jag tyckte matematiken i början av boken var lätt. Rättade och skrev bara R över alla uträkningar. Nu har jag kommit till delen med ekvationer med nämnare. Jag förstår inte. Hade behövt en lärare som förklarade. Typ som min mattelärare i 6-9an, han var riktigt bra på att förklara (visst att ha genom gång varje gång tyckte jag var tråkigt men jag har förståelse för varför de va så, alla hänger inte med och behöver höra hur dem ska göra.) Just nu hade jag inte haft något emot att någon stod framför mig med en tavla och förklarade detta med ekvationer med nämnare. Gaaah. Så jag slutar med matten för idag..
 

Kommentarer
Postat av: L.

Usch, hatar matematik med nämnare..
men jag hittade dethära, ifall det kanske hjälper dig komma igång lite
https://www.youtube.com/watch?v=pBVsypHrWrU
han har en del andra ekvationer där också så. Hoppas det hjälper :)

2013-11-21 @ 16:42:59
URL: http://kornoholic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0