Torsdagen 26 September.

Det har varit en dålig morgon känner jag. Först va jag så extremt trött när Joakim skulle gå upp. Sen har ena katten försökt ta sig in i garderoben och dela plats med mina kläder när jag sov, vilket inte var de tystaste så jag fick ta ut katten och då började den rafsa på dörren så jag inte kunde sova. Så det var väl bara gå upp då. Så jag tog en varm dusch det första jag gjorde. Jag startade datorn och skickade iväg en ansökan om ett jobb. Fick mail ifrån de ställe jag fick intervju på förra veckan och ringde upp dem och fick veta att det inte längre blev något jobb nästa vecka. Så jag kan väl inte säga att det varit en jätte rolig morgon, såg verkligen framemot att få jobba lite.
 
Jag har insett på denna tid jag gått utan arbete och sökt jobb (för jag ville ha sommaren fri efter ett så fullt arbets schema när jag jobbade som reseledare, så jag såg det som min in jobbade semester helt enkelt) att jag inte skulle kunna leva som housewife.  Jag behöver också ha något att göra, och då något mer än bara ta hand om huset för så roligt är det ju inte att städa, tvätta, diska och laga mat (; Dessutom är det ju inget jag tjäna pengar på och det vill jag ju också göra..
 
Nåväl, det kan väl bara bli bättre då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0