Varför sånt avstånd!

Kvällen blev jätte bra! När Joakim kom hem från jobbet (lite senare än beräknat) så åkte vi direkt till coop i birsta för att handla inför middan. Jocke gick och handlade lite på systemet medan jag packade in varorna i bilen sen körde vi hem och fixade maten. Kände mig lite stressad men de gick bra. Vi serverade potatisgratäng med grillat kött och god sallad och bröd! Yum.

Joakims föräldrar och hans syster Josephine kom på besök. Vi åt gott, vi drack gott och vi hade trevliga samtal genom hela kvällen. Mycket lyckad kväll tycker jag.

Det enda jag kände som var lite tråkigt kom väl sen när våra gäster åkt hem och vi dukat undan allt och satt/stod i köket och pratade om våra familjer och saknaden efter min blev lite stor. Det är ju inte så att en sån här middagsbjudning är så lätt att ordna med mina föräldrar och mina syskon. Det känns lite tungt. Ibland önskar jag självklart att Skåne och Norrland låg närmare varandra så jag kunder ringt mina föräldrar eller syskon och bjuda över dem på en fika eller något. Hur långt avståndet än är mellan oss hoppas jag att ni förstår att kärleken till er aldrig minskar. Jag älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0