Söndagen 24 Augusti.

Som vanligt passerar de lediga helgerna förbi i vindens fart. I fredags jobbade jag kväll så jag var hemma först vid åtta tiden så det blev lite mat och sen chillade jag bara. Lite serier i sängen sen intog jag drömmarnas land.
 
"Igår" så gick vi upp lite senare än tänkt, men vi hann allting ändå. Åkte till City Gross och handlade kött och lite andra saker. Inom systembolaget också. Köpte sen en påse grillbricketter innan vi åkte hem och började städa. Vi hade väldigt bra uppdelning av sysslorna och allting gick väldigt snabbt ändå. Vi hann också duscha lite där innan vi skulle börja med maten. Joakim körde grillen och jag gjorde hasselbackspotatis och god sallad. Dukade upp och sen inväntade vi våra gäster. Vi hade bjudit hit Joakims föräldrar. Lite för sent. Vi har bott här sedan slutet av Januari och igår var första gången vi bjöd hit dem på mat. Det var en väldigt trevlig kväll och god mat blev det också.
 
När dem åkte så blev det lite tv-tittande på soffan och nu är det dags för mig att sova. Och ikväll tänkte vi dra in stor vinsten på Bingolotto, wish us luck! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0