In my head.

Jobbet idag har varit ganska så jobbigt faktiskt. Mitt jäkla huvud har förstört dagen. Så det vart ju inte jätte lätt att koncentrera sig på allt. Tillslut blev det för mycket och illamåendet var där. Så jag valde att åka hem två timmar tidigare.
 
Direkt ner i soffan när jag kom hem och slocknade där ganska så fort. Kände mig dessutom lite febrig. Varm om skallen. Mådde lite bättre efter sömnen och illamåendet var åtminstånde borta. Blir sängen tidigt för då klarar jag förhoppningsvis av morgondagen utan något buller och brak innan för pannbenet. Tycker ändå jag klarat mig ganska fint utan den där outhärdliga smärtan så någon gång ibland får jag nog ta. 
 
Känner dessutom lite stress inför julen och Nyår. Inte för jag har massa julklappar och sånt att köpa. Tänkte ta julklapparna till familjen lagom till jag vet att vi ses. Just nu är ingen resa ner till Skåne inplanerad pga för lite ledig tid, men jag vill såklart ner snart. Saknar min underbara familj och det blir tyvärr lite mer nu när julen är här.
 
Det jag stressar upp mig för är att jag inte har några kläder. Ingen julklänning. Heller ingen nyårsblåsa. Vet dock inte vart eller hur vi firar nyår, men vill ju ändå vara fin om det nu kommer hända något. Suttit och dreglat över lite klänningar på Nelly, men vågar inte köpa något där eftersom jag själv upplever att storlekarna är konstiga då S en gång var förstort. Dessutom är jag för kort för alla fina långklänningar. Jag får helt enkelt ta och trängas med alla på Birsta på torsdag eller fredag när jag är ledig från jobbet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0