Torsdagen 16 Januari.

Ja man kan väl säga att vintern har kommit till Norrland nu då. Imorse när jag körde till jobbet så var det ganska mycket snö på marken så skottningen jag gjorde syntes knappt. Jag visste att när jag kom hem från jobbet skulle skottning vara det första jag behövde göra så precis som igår placerade jag bilen vid vägen och skottade upp hela uppfarten innan jag körde och parkerade bilen. 
 
Kom innanför dörren och började steka upp köttfärssen och gjorde köttfärssås. Efter att ha pratar lite smått med Joakim bestämde jag mig för att vänta med att koka upp spagettin så kan vi äta middag tillsammans ikväll när han kommer hem från jobbet så jag åt baconostmacka för att inte dö av hunger innan han kommer hem från jobbet. 
 
Imorgon har jag ett såkallat splittpass. Vilket betyder att jag jobbar förmiddag, har en lunch på några timmar och jobbar sen kväll. Kanske inte det roligaste passet men eftersom jag jobbar i helgen och enbart haft tisdagen ledig ser jag det som en möjlighet att köra en några timmar och vila. Plus pussa lite på sambon för han är ju ledig imorgon.
 
Nu blir det lite serietittande innan Joakim kommer hem från jobbet. Kommer upp lite bilder sen på snön, kan tänka mig att iallafall systern är intresserad av snö om ingen annan är det (;
 
Kom precis och tänka på en skit rolig sak. Imorse när jag kom till parkeringen där jag brukar stå med bilen så såg jag att dom hade plogat och det var ju nice. När jag sen körde en bit in såg jag att säkert tre bilar stått parkerade där över natten så bakom bilarna var värsta snövallen, och framför den här man parkerar bakom så hur bilarna ska ta sig ut vet jag inte men jag tyckte de va kul. Det första jag tänkte var att jag skulle ta en bild för att visa men kände mig stressad inför jobbet. Bilarna var kvar när jag körde hem men kunde ju inte stanna bilen mitt i körandet bara för att fota så ni får helt enkelt fantisera ihop bilden haha. Kanske inte lika kul för förarna som ska ta bilarna därifrån men jag tyckte de va lite kul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0