Fredagen 18 Juli.

Gårdagen (om man kan säga så tjugo minuter efter dagen passerat) blev inte riktigt som planerat. Jag fick ett spontant ryck och tog på mig träningsskorna och gick en runda på nästan en timme. Solen var ju äntligen framme och då får man passa på.
 
Skulle möta Joakim ute i Oxviken efter att han jobbat klart. Njuta av solen och komma hemifrån. Fallet blev ju inte så då min bil vägrade starta. Så Joakim kom hem med en batteriladdare som vi kopplade till batteriet ihopp om att batteriet skulle laddas och bilen skulle fungera igen.
 
Vi passade på att gå till ICA och handla lite mat och för att få lite idéer då vi inte riktigt var sugna på något speciellt. När vi väl kom dit så plockade vi på oss kött och lite sånt, och när vi kom hem tände vi grillen. Åt en väldigt god biff med god sallad och beasås. Ja och en liten klick potatissallad och bröd såklart.
 
Kvällen bjöd på en film sen tittade vi till bilen igen och gav sen upp de där med att ladda batteriet och tog in allting. Jag vet inte om det är fel på batteriet eller om det faktiskt är min el på parkeringsplatsen som strular. Så bilen, ja den är fortfarande stendöd. Tur det är några dagar kvar på semestern så man hinner fixa det innan man måste ta sig till jobbet igen. Får ge mig ut på batterijakt i helgen så vi får ordning på bilen igen. Ja sen ska vi mysa på ute i stugan i Oxviken också. Ska bli riktigt nice, speciellt då Joakims semester kommer börja på riktigt nu då han troligtvis inte jobbar nå mer förrän semestern är slut. Skönt! Lite mer we-time, sånt är ju mysigt!
 
Nu är det väl dags att ställa larmen på telefon så man kommer upp. Får ta bussen in till stan idag (eller imorgon för er som inte räknar morgondagen förrän ni sovit). Det är inte ofta det händer, men jag börjar lära mig det här med kolla tabellen. Det är ju inte direkt Skånetrafiken men det är ju samma sak ändå (; Jag kommer ju ihåg förra sommaren när jag såg första bussen och sa "Har inte ni också gula bussar" - Sen kom jag på mig själv att det troligtvis inte går några skånetrafiken-bussar uppe i Norrland haha ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0