Onsdagen 16 Juli.

Borta bra, men hemma bäst. Ja jag tycker ju dock att mitt borta även är mitt hemma. Skåne kommer alltid räknas som hemma så jag har två hem oavsett om det är här jag bor. Home is where the heart is, så sägs det ju vara och mitt hjärta hör hemma här och hos familjen (:
 
Tågresan hem gick ju hyfsat bra förutom då att jag blev åksjuk efter en halvtimme. Sen efter stoppet i Stockholm och nytt tåg fylldes hela vagnen av tyska/hollänska scouter som förde en del ljud till en början. Jag fick en gigantiskmyra på mig som jag råkade slänga på jackan sen försvann den och jag måste ju sett knäpp ut som började lysa på golvet med mobilen. Sen vågade jag ju inte slappna av igen. Fast tog inte lång tid innan ögonen värkte och även jag försökte sova precis som resten av vagnen (ja även den högljudda gruppen av tyskar/holländare blev tysta tillslut). 
 
Närmade mig Sundsvall och blev helt stissig. Jag satt ju vid fönstret och personen bredvid sov. Jag skakade på jackan för att försäkra mig om att ingen myra var på den och då vaknade killen bredvid, snacka om att slå två flugor (eller myror i detta fall?) i en smäll. Lite krångligt att få mig och väskorna ut sen tillslut förstod killen att han kunde ta min plats vid fönstret så kunde jag sitta på hans plats till vi var framme. Äntligen framme där efter tre pga lite förseningar. Kom av tåget och möts av min kära sambo på stationen. Lite välkommen hem pussar och som den gentleman han är tog han min tyngsta väska (:
 
Kom hem och jag började packa ur lite ur väskorna för jag kunde inte riktigt somna direkt. La oss och somnade nog ändå ganska fort. Sov till elva och började sen plocka lite mer ur väskorna. Sen la jag mig på soffan och tittade på TV en stund innan jag väckte Joakim. Vi har varit iväg och handlat en golvfläkt så vi kan sova i denna värmen, för ja i lägenheten kan det minsann vara varmt. Jag önskar den kommer utanför snart också! 
 
Sen blev det tacos till middag och lite mer tv-tittande på kvällen. Joakim ska jobba imorgon så han har redan lyckats somna. Jag däremot känner mig inte så värst trött, får väl starta någon serie på datorn att somna till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0