Torsdagen 26 Juni.

Du ska inte vara rädd för att gå fel väg. Tänk på att fel väg kan leda dig till en väg du inte visste fanns som visade sig vara den rätta vägen.
 
Jag tänker ju om och om tillbaka på att allting började redan med att mitt gymnasieval har fått mig hit där jag är idag. Jag ville inte gå den linjen och försökte byta till Barn och Fritid istället, speciellt då alla vänner hamnade där. Fick inte. Kund inte. Gick kvar. Fick möjligheten att jobba en månad i Cypern och det är väl egentligen på den vägen som allting gått. (Fast bartenderskolan kom för jag gick hotell&restaurang och hade en klasskompis som också ville gå det). Sen var det Cypern som ledde till Bartenderjobb som ledde till att jag stod på mina ben själv långt från vänner och familj. Detta ledde till att jag vågade Backpacka själv i Thailand som ledde till att jag tog jobb på Apollo som reseledare som ledde till att jag träffade Joakim. Så i slutändan kan man väl vara tacksam mot att jag inte fick byta linje där 2004 när jag egentligen inte ville gå kvar på hotell&restaurang. Ibland är det kanske bra att inte få sin vilja fram alltid. Det kan leda till någonting bra ändå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0