Söndagen 14 September.

Jag tycker det är lite roligt hur vi människor fungerar. Alla vill ha rätt till att göra sin röst hörd, men man tycker ändå inte att allas röst borde bli hörd eller är ens värd att bli hörd. Meningar som "Rösta på vilket parti du vill men..." Säg då inte rösta på vilket pari du vill om du ska avrunda med men. Det går emot sig själv. Jag tycker man får rösta precis på vilket pari man vill. Det är exakt vad demokrati är.  Och jag tycker det är lite roligt hur jag sitter och tittar på valvakan jag som inte är ett dugg insatt i de här. 
Ps, vill tillägga så ingen tar mig på fel sätt. Detta är ett inlägg skrivet för alla inlägg på facebook och inte pekar jag på enskilda personer. Vet hur folk kan va bra på att ta åt sig ibland. Detta var mer anmält då många tycks säga så i dessa tider.
 
Den som kan få tandvården att bli en del av vården så det inte kostar en förmögenhet att gå dit kommer få min röst om fyra år. - Där ser ni ju hur insatt jag är i de hela om det kommer till tänderna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0