Tisdagen 20 Januari.

Idag snoozade jag fram till elva. Klev sedan ur sängen och började ta hand om tvätten då jag hade tvätttid. Jag stod sedan där imellan tiderna och diskade upp hela vårt berg med disk. Känns så skönt när allting kommer undan och man får lite mer ordning på saker och ting!
 
Snart ska jag köra iväg och besiktiga Joakims bil. När jag kommer hem så är det väl tid för mig att ta en dusch och fixa mig lite inför kvällens roligheter med teamet, lite mat, bowling och annat skoj!
 
Scones är underskattat och så enkelt.
 
För en scone som jag brukar göra så sätt igång ugnen på 250grader.
2dl mjöl, 1tsk bakpulver och 1krm salt blandas ihop först. 25g margarin finfördelas (eller flytande margarin som jag brukar ta) i de torra ingredienserna. Blanda i 1dl mjölk och sedan ut med en bulle på bakplåtspapper och in i ugnen i 10-12min. Hur enkelt som helst. Super gott när de fortfarande är varmt och smöret smälter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0